Translate I Käännä

tiistai 26. helmikuuta 2013

My night out was a failure :D

The days in here have been full of nothing - in a good way. I have woken up early to go jogging these two days. Jogging in here, especially because I am not in good condition after winter, is not too easy. Today I decided to follow the signs to some beach I hadn't visited yet (2 km) and after 500 meters of  really strong up-hill I was exhausted and I thought it has to end some point! Buuuut then saw signs of "Eagle-eye resort" 1,5 km and  I figured out it was time fo me to turn back.


Mornings for me are the best time of the day. I mean if they start when and how I want them to start  :D After jogging I have been slow on purpose so I could have bfast as a lunch and have a big one :) I love breakfasts and the coffee and my book. And the scene hasn't been too bad either ;) Then I have been walking around  (today I went to manicure and pedicure on my morning walk) and then stupidly gone to the beach at the hottest time. But I have enjoyed the beach bars in where one can lie down and drink good fruit shakes and very cold beer and observe guys playing football and messing aroung with all girls around. People in here are so good looking that it is almost embarassing to go to the beach! Honestly, I haven't ever seen so many good looking people at the same time.


As already stated, I have been the lonely stalker and mainly observed people. It has been nice so far but today I wanted to have some interaction. It is the day of the famous full moon party and I thought there would be some fake one in here as well (the real one is in the neighbour island and I didn't feel like going). But no, the island is empty! Or there are some people but they are couples, families and so on. I was sure that there would be a party in somewhere and I found some people.  First I went to a bar which had a promising name - Fishbowl (we had some when we were in Rhodes with my friends some time ago). I watched a dvd in one bar how some people were diving and drank my beer. Then I asked from the bar tender some tips where to go and changed the place.

I went to a pub to eat the greasiest fish taco in my life and read actually a book in there :) Then I went to the beach party I had been adviced of and took the biggest beer they had. Then I tried to sit in different places, offered my free drink coupon to one guy who was without drink and tried to see a group which would look like I could crash into. But no. I tried! Last time in Hoi An I sat persistently outside the hostel and finally after an hour or something got company and that ended well as I had company for almost my whole time in Hoi An. But this time I only got tipsy and melancholic about music (Ruby Ruby Ruby, Gold digger, some Greendays song) and dizzy about those guys who play with fire. Aka time to go home :) On my way to the hotel I saw beautiful lanterns which were sent from the bars on the seaside to the sky. And a child who drew to the sand signs and more signs and couldn't walk more than two steps at the time because the sand and sky everything was too interesting. Those made me to smile :)

And here I am now but I will try again. I will get one party before I will go back to working life :) When I go snorkeling I have to meet some people! Over all good night, I enjoyed my time, but failure anyway :P

---------------------------------

Päivät täällä ovat menneet mukavasti tekemättä mitään. Hyvällä tavalla. Olen herännyt lenkille parina aamuna ennen kuin on ollut liian lämmin, tosin torkuttanut aina niin että vähän myöhästyn ja tulee tukala fiilis. Tosin maastot ei näin talvikunnossa ole myöskään täällä suotuisat. Tänään aioin mennä lenkille rannalle jolla en vielä ollut käynyt (2 km), mutta 500 metrin jyrkän ylämäen jälkeen tuli vastaan kyltti joka ohjeisti Eagle-eye resortiin (1,5 km) ja päätin että se oli merkki että oli käännyttävä rakaisin.

Aamut ovat muutenkin mielestäni parasta aikaa. Tai siis silloin kun ne alkavat silloin kun haluan ja siihen tahtiin kuin haluan :) Olen tahallani hidastellut jotta voisin syödä ison aamiaisen lounasaikaan, sillä aamupalaa parempaa ruokaa ei vain ole :) Nautin niin paljon kun saan aamupalan, kahvin ja kirjan eikä ole kiire minnekään. Täällä ei myöskään ole hullummat puitteet nauttia aamiaista ;) Sitten olen vain kävellyt ja katsellut ympärilleni (tänään kävin myös manikyyrissä ja pedikyyrissä aamukävelylläni) ja typeryyksissäni mennyt rannalle aina kuumimpaan aikaan. Sekään tosin ei ole hullumpaa kun voi valita rantabaareista, joissa voi varjossa tai auringossa nauttia porkkana-smoothieta tai kylmää olutta ja vain katsella poikia pelaamassa jalkapalloa ja peuhaamassa kaikkien tyttöjen kanssa joita käsiinsä vaan saavat ;) Ihmiset täällä on niin hyvän näköisiä että melkeen hävettää mennä rannalle! Oikeasti en koskaan ole nähnyt näin paljon kauniita ihmisiä samassa paikassa.

Ja kuten olen sanonut, olen ollut se yksinäinen kyttääjä joka katselee ihmisiä ympärillä, mutta tänään halusin vaihteeksi olla ihmisten kanssa. Tänään on kuuluisa full moon party naapurisaareella, joten ajattelin että ehkä täälläkin olisi jotain "varjojuhlaa", mutta ei. Saari on tyhjä! Kaikki ovat lähteneet sinne, tai siis jäljellä ovat parit ja perheet. Aluksi menin baariin jonka nimi oli lupaava "Fishbowl", niitä tuli nautittua Rodoksella kavereiden kanssa ;) Siellä katsoin joidenkin sukellusvideota ja otin oluen. Kysyin myös baarimikolta vinkkejä illaksi ja sainkin muutaman. Siitä sitten lähdin eteenpäin ja päädyin erääseen  pubiin syömään rasvaisimman kala-tacon ikinä. Ja luin muuten kirjaa pubissa ;)

Syötyäni suuntasin rantabaariin joka minulle oli  neuvottu ja otin isoimman oluen listalta. Siinä sitten istuin baaritiskillä ja vaihtelin paikkaa useasti ja tarjosin muun muassa lippua jolla saa ilmaisen drinkin yhdelle pojallel jolla ei sillä hetkellä ollut juotavaa, mutta tuloksetta kaikki. Ei ole helppoa ei! Viimeksi Hoi Anissa istuin sinnikkäästi hostellin edessä ja odotin jotta joku tulisi jolle jutella ja tulikin, noin tunnin päästä. Se päättyi hyvin koska sen seurauksena minulla oli seuraa melkein koko ajaksi Hoi Anissa. Tällä kertaa olut vain nousi vähän päähän, kuuntelin haikeasti tuttuja biisejä ja tulitanssijoidenkin esitys aiheutti lähinnä huimausta. Se oli selvä merkki että oli aika mennä hotellille ;) Matkallani istahdin vielä rannalle ja näin kuinka monista ravintoloista lähetettiin palavia lyhtyjä taivaalle. Ja lapsen joka väsymättä piirsi hiekkaan kuvioita toisen jälkeen pysähtyen joka toisella askeleella koska hiekka ja taivas ja kaikki ympärillä oleva oli vain niin kiinnostavaa. Ne hymyilyttivät :)

No täällä nyt sitten ollaan. Mutta en aio luovuttaa. Kyllä tästä vielä yhdet pileet aikaisesi saadaan ennen kuin työarki alkaa. Ehkä snorklausreissulla löytyy uusia tuttavuuksia :) Joka tapauksessa nautin kyllä ajastani tänäänkin, vaikkei mennytkään ihan kuin elokuvissa.

Night at the pub / Pubi-ilta parhaimmillaan


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti